Innebandy - LIU och NIU

På Celsiusskolan erbjuder vi både LIU och NIU Innebandy. Uppsala är ett av 30-talet NIU orter runt om i landet. Du kan kombinera NIU eller LIU med vilket program du vill på Celsius. Innebandy på gymnasiet är för dig som vill satsa lite extra på innebandy och få utöva din sport under skoltid.

LIU

Innebandy_HT-20.jpg

LIU bygger på ett utvecklingsfokus där träningarna bygger på personlig utveckling. Spelarna ska under terminens gång få stöttning i sin träning från ledarna så att deras innebandykompetens ökar. Spelarna ska vilja gå till LIU passen för att det är roligt samt att valmöjligheter och chansen att påverka finns.

Träningarna under terminens gång kommer vara uppdelade i olika teman.

Teknik, anfallsspel, försvarsspel samt mycket matchspel kommer vara grunderna i dem olika passen. Alla träningarna sker på IFU Arena

Lektionstid LIU

Måndag kl. 08.15-09.30 / IFU Arena

Onsdag kl. 08.15-09.30 / IFU Arena

Nyhet

LIU Innebandy finns också på Ellen Fries. Klicka här för att se vilka program som erbjuds för LIU respektive NIU.

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan till Celsiusskolan och Ellen Fries hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras. Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2024.

Elin Bergblom

elin.bergblom@uppsala.se, 018-727 08 21

________________________________________________________________

NIU

Kommer inom kort.

All träning på NIU sker på IFU Arena. En träningsanläggning som är extremt anpassad för verksamheten och som andas innebandy varje dag. IFU Arena är Sveriges största innebandy arena.

Lektionstid NIU (schemalogga för läsåret 23/24)

Grupp 1, kl.7:40-8:40 / IFU Arena

Grupp 2, kl.8:40-9:40 / IFU Arena

kl.8-9:30 / IFU Arena

kl.15:30-16:30 / Tränings- och tävlingslära 1 (åk.1)

Grupp 1, kl.7:40-8:40 / IFU Arena

Grupp 2, kl.8:40-9:40 / IFU Arena

Nyhet

NIU Innebandy finns också på Ellen Fries. Klicka här för att se vilka program som erbjuds för LIU respektive NIU.

Ansökan NIU

Ansökan till NIU sker varje år senast 1 december och görs via specialidrottsförbundet. Ansökan är stängd.
Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras. När du sökt till NIU här i Uppsala blir du kallad till provträningsdag/testdag under v.50. Särskild kallelse skickas ut till alla sökande med dag och tid. Platsen för provträning/testdag sker på IFU Arena.

Elin Bergblom

elin.bergblom@uppsala.se, 018-727 08 21