Digital informationskväll om idrottsgymnasiet

Har du sökt idrottsgymnasium till hösten? Då ska du tillsammans med dina vårdnadshavare hänga med oss via Teams på en inspiration- och informationskväll onsdag den 24/4!

Till dig som elev
Har du tusen frågor inför skolstarten till hösten? Du kanske redan nu funderar på: Hur ser klassindelningen ut? Går jag tillsammans med alla i min idrott? Hur ser veckoschemat ut, när tränar vi? När startar LIU, NIU och RIG upp med sin första träning? Behöver jag förbereda någonting under sommaren? Vad händer om jag blir skadad? Du har garanterat fler funderingar.

Till dig som vårdnadshavare
Vad kan jag som vårdnadshavare tänka på för att förbereda mitt barn som ska börja på LIU, NIU eller RIG? Jag kanske har ett barn som ska flytta till elevboendet? Vad finns det för support ”runt” mitt barn som kan vara bra för mig att veta?

Vi vill med denna kväll minska stressen, besvara frågor och förbereda er på bästa sätt inför skolstarten!

18:20  Mötet öppnas upp i god tid för anslutningar

18:30  Inledning  Henrik Gaddefors & Elin Bergblom

18:35  Celsiusskolan   Jörgen Norman

18:45  Ellen Fries Gymnasium  Ulla Klefbom & Lena Sahlin

18:55  Idrottsläkare Nyby Vårdcentral   Ashkan Kiani

19:05  Uppsala Gymnasieboende   Malene Pongratz

19:15  Frågestund i soffan  Gunilla Svärd, Maria Lidberg & Aron Spejare + 2 elever

19:40  Kvällen börjar runda av…  Henrik Gaddefors

Onsdag den 24 april 2024

Kl.18:30- ca 20:00 (Möte är ”öppet” från 18:20)

Via Teams Klicka här för att delta i mötet.

Krävs en anmälan? Nej, en anmälan är inte nödvändig. Vi hoppas ni kopplar upp via länken och tar del av all information och kunskap som kommer förmedlas under kvällen.

Frågor om kvällen? Kontakta elin.bergblom@uppsala.se

Välkomna till denna kväll!

Henrik Gaddefors
Verksamhetschef LIU, NIU, RIG