Boxning - LIU

På LIU Boxning utvecklar du dig genom att träna med de bästa i landet, att utöva och förstå boxningens grunder. Du får en mycket bra grund som nybörjare också att kunna gå vidare som aktiv, ledare/instruktör eller funktionär. Vi utbildar dig inom boxning utifrån dina förutsättningar och mål.

Vi har ett bra samarbete med klubbarna runt om i Uppland, med dem planerar vi hur träningarna skall läggas upp för att få bästa möjliga effekt för dig som utövare. På Celsius skolan stöttar vi dig att lyckas med studier och din idrott oavsett vilken nivå du ligger på!

Som nybörjare får du lära dig grunderna i boxning. Vi tränar två pass i veckan ca 80 min. Denna tid anpassas efter ditt personliga träningsschema om du tränar på klubben. Förutom boxningsmetodik, får du träna kondition, styrka och specifik rörelseträning för boxning.

Lokal: Every Sportcenter, Fyrislund.

Åk1-3 har lektioner tillsammans under alla tre åren på Celsiusskolan.

Lektionstid

Måndag kl.08.00-09.20

Onsdag kl.08.00-09.20

Ansökan - öppnar 15 sep

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras.
Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2024.

Vi följer urvalsprincipen enligt gymnasieförordningen. Och det betyder att företräde mellan sökande bestäms utifrån ett meritvärde av betygsvärdena

Mikael "Kermith" Fredriksson

mikael-kermit.fredriksson@skola.uppsala.se